Lastnosti uspešnih podjetnikov

Vsak podjetnik se trudi, da bi njegov posel rastel in z njim posledično tudi podjetje. Vsake toliko pa se pojavi tudi kakšna izjema, ki močno izstopa od povprečja. O kom sploh govorimo? Primerov je precej. Najprej nam stopijo na misel največji, kot so Steve Jobs, Bill Gates, Jeff Bezos ali zadnje čase, Elon Musk. Seveda znesek na računu ni edini pokazatelj in lahko bi omenili tudi zelo uspešne start-upe ali pa spretne poslovneže, ki uspejo spraviti podjetja iz rdečih številk na zeleno vejo. Kaj pa je vsem naštetim skupno?

Eden izmed pravilnih odgovorov je zagotovo podjetniška miselnost, ki jo sestavljajo predvsem osebnostne lastnosti vsakega posameznika. Nekaterim so te lastnosti prirojene že od rojstva ali bolje rečeno – se jih priučijo veliko hitreje in lažje kot drugi, seveda jih pa lahko osvoji vsak s pravo mentaliteto in odprtim pogledom na svet. Predstavljamo vam lastnosti uspešnih podjetnikov.

  • Sodelovanje

Sami verjamemo, da je to ena izmed najpomembnejših lastnosti, saj lahko reši mnogo težav, ki se znajo pojaviti na podjetniški poti. Pravi podjetnik je povezovalni člen celotne ekipe, kot tudi podjetja s partnerji, strankami in zunanjimi sodelavci. To mu omogoča, da s pravilno komunikacijo in vodenjem združi ljudi različnih znanj in pogledov v eno ekipo in s tem je pripravljen na vse izzive. Soočanje s problemi na delovnem mestu zna biti huda težava, zato je prav za vsakega sodelavca pomembno, da se zaveda, da v poslu ni sam oz. če je, da zna izkoristiti svoje kontakte na pravilen način in se truditi negovati sklenjena sodelovanja in povezave.

Sodelovanje

Pomembnost sodelovanja v podjetju.

  • Fleksibilnost

Posel v 21. stoletju je bolj dinamičen kot kadarkoli prej, priložnosti in idej pa še nikoli ni bilo več. Moderna tehnologija je omogočila, da informacije pridobivamo iz neštetih virov. Prav zato je pomembna fleksibilnost pri sprejemanju odločitev. Spremljanje konkurence še nikoli ni bilo enostavnejše in spretni podjetniki znajo pred vsako odločitvijo trg raziskati, prilagoditi druge ideje za svoj trg in od vsega najbolj pomembno – poslušati svoje zaposlene in njihov pogled na posel. Tudi oni spremljajo vire, ki poročajo o inovacijah in novostih iz njihovega področja dela in prav zato imajo lahko pomembne informacije, ki bodo pozitivno vplivale na vaš posel.

  • Vizija

Izraz, ki ga velikokrat slišimo a malokrat razumemo. Ali znate opisati cilje vašega podjetja? Ali pa v treh stavkih opisati, kaj bo vaše podjetje v času treh let? Če znate odgovoriti na prejšnja dva vprašanja, pa se vprašajte še ali vas bodo dnevne naloge, s katerimi se soočate v času treh let res pripeljale do tega, kar si želite?

Vizija je del dolgoročne poslovne strategije in podjetnik, ki je sposoben predvideti pot podjetja in “napovedati prihodnost”. To pa je zato tudi tista lastnost, ki vas bo naredila zares posebnega. Za stvaritev dobre vizije pa sta zelo pomembni tudi prejšnji dve lastnosti – sodelovanje in fleksibilnost, saj nam nihče drug ne bo boljše povedal, kakšna poslovna ideja bi bila lahko uspešna v prihodnosti – kaj je tisto, kar ljudem še vedno manjka, kljub neverjetni ponudbi na današnjem trgu.

  • Vztrajnost

Preveč dobrih idej se konča ravno zaradi pomanjkanja vztrajnosti… Pa ne samo idej! Prav vsak delovni proces je malo povezan tudi z vztrajnostjo. Lahko gre za delo na majhnih detajlih ali pa pri največjih projektih, kjer na začetku ne vidimo konca. Povprečno podjetje potrebuje 3-5 let, da se zares postavi na noge, najbolj revolucionarni projekti v zgodovini pa so bili plod dolgoletnega dela z veliko neuspelimi poskusi.

  • Motivacija

Pozitivno razmišljanje in želja po delu je skorajda glavni razlog, ki ga ima prav vsak uspešen podjetnik. Razlogov, zakaj vztrajate v svojem poslu, je lahko več. Pomembno pa je, da je to želja po neki spremembi, torej napredku na kateremkoli področju. Če si lahko vizualiziramo, kaj želimo spremeniti in vidimo, kako bomo s svojim delom prišli do tega, je to lahko odlična motivacija. V roki z motivacijo pa gre vztrajnost, kombinacija obojega pa nas bo zagotovo pripeljala do uspeha v poslu in na delovnem mestu.

  • Odločnost

Lastnost, ki je obvezna za vsakega vodjo. Naše odločitve morajo biti odločne, kar pa ne pomeni prestroge ali preveč direktno povedane, slučajno še na trd način. Govorimo o odločnosti za naše cilje, ki so lahko dolgoročni ali pa dnevni. Pomembno je biti fleksibilen in nato z dobrim in hitrim razmišljanjem sprejemati odločitve ter v skladu z njimi reagirati. Neodločnost lahko pomeni izgubo zaupanja zaposlenih, pogajalci na drugi strani mize pa bodo priložnost izkoristili v svojo prid. Skupaj s spretno retoriko lahko odločen podjetnik pomeni bistveno razliko v svoji ekipi, podjetju in na terenu.

  • Kreativnost

Pojem, ki je danes že del specifikacij vsakega zaposlitvenega oglasa. Kreativnost nima meja, saj lahko vpeljemo nove ideje in načine dela za vsako aktivnost v podjetju. To so lahko povsem običajna dela, ki jih sploh ne dojemamo kot kaj posebnega, predvsem pa nam kreativnost koristi pri oblikovanju izdelkov, storitev ter seveda v marketingu in prodaji. Z uporabo tehnologije je meja mogočega in nemogočega zabrisana, saj lahko optimiziramo prav vsak proces boljše, izkoristimo digitalni oglasni prostor in ustvarjamo vsebine, ki vas bodo naredile posebnega med konkurenco. Vse kar potrebujemo je kreativna miselnost, razmišljanje “izven okvirjev” (angl. “Out of the box”) – ta vas bo pripeljala do novih idej, za katere vam bo vaše podjetje hvaležno.

  • Tveganje

Mnogi podjetniki imajo prav vse zgoraj naštete lastnosti, a včasih zmanjka le millimeter do pravega uspeha. Razlog lahko tiči v pomanjkanju poguma za sprejem tveganj. Najprej seveda pomislimo na mlada podjetja, ki še nimajo resne finančne podpore, a vendar se s tveganji srečujejo prav vsa podjetja. Lahko gre za novo investicijo, zaupanje kadru na pomembni funkciji, nov način prodaje ali pa nov izdelek, za katerega nismo povsem prepričani, kako se bo prijel na trgu. Zato je tudi pomembna analiza tveganj in predvsem pogum pri sprejemu odločitve. Podjetništvo je zanimivo prav zaradi tega in naj vas strah ne ustavi pred naslednjo odlično idejo, s katero boste naredili vtis na trgu.

Lastnosti uspešnih podjetnikov

Vsak podjetnik se trudi, da bi njegov posel rastel in z njim posledično tudi podjetje. Vsake toliko pa se pojavi tudi kakšna izjema, ki močno izstopa od povprečja. O kom sploh govorimo? Primerov je precej. Najprej nam stopijo na misel največji, kot so Steve Jobs, Bill Gates, Jeff Bezos ali zadnje čase, Elon Musk. Seveda znesek na računu ni edini pokazatelj in lahko bi omenili tudi zelo uspešne start-upe ali pa spretne poslovneže, ki uspejo spraviti podjetja iz rdečih številk na zeleno vejo. Kaj pa je vsem naštetim skupno?

Eden izmed pravilnih odgovorov je zagotovo podjetniška miselnost, ki jo sestavljajo predvsem osebnostne lastnosti vsakega posameznika. Nekaterim so te lastnosti prirojene že od rojstva ali bolje rečeno – se jih priučijo veliko hitreje in lažje kot drugi, seveda jih pa lahko osvoji vsak s pravo mentaliteto in odprtim pogledom na svet. Predstavljamo vam lastnosti uspešnih podjetnikov.

  • Sodelovanje

Sami verjamemo, da je to ena izmed najpomembnejših lastnosti, saj lahko reši mnogo težav, ki se znajo pojaviti na podjetniški poti. Pravi podjetnik je povezovalni člen celotne ekipe, kot tudi podjetja s partnerji, strankami in zunanjimi sodelavci. To mu omogoča, da s pravilno komunikacijo in vodenjem združi ljudi različnih znanj in pogledov v eno ekipo in s tem je pripravljen na vse izzive. Soočanje s problemi na delovnem mestu zna biti huda težava, zato je prav za vsakega sodelavca pomembno, da se zaveda, da v poslu ni sam oz. če je, da zna izkoristiti svoje kontakte na pravilen način in se truditi negovati sklenjena sodelovanja in povezave.

Sodelovanje

Pomembnost sodelovanja v podjetju.

  • Fleksibilnost

Posel v 21. stoletju je bolj dinamičen kot kadarkoli prej, priložnosti in idej pa še nikoli ni bilo več. Moderna tehnologija je omogočila, da informacije pridobivamo iz neštetih virov. Prav zato je pomembna fleksibilnost pri sprejemanju odločitev. Spremljanje konkurence še nikoli ni bilo enostavnejše in spretni podjetniki znajo pred vsako odločitvijo trg raziskati, prilagoditi druge ideje za svoj trg in od vsega najbolj pomembno – poslušati svoje zaposlene in njihov pogled na posel. Tudi oni spremljajo vire, ki poročajo o inovacijah in novostih iz njihovega področja dela in prav zato imajo lahko pomembne informacije, ki bodo pozitivno vplivale na vaš posel.

  • Vizija

Izraz, ki ga velikokrat slišimo a malokrat razumemo. Ali znate opisati cilje vašega podjetja? Ali pa v treh stavkih opisati, kaj bo vaše podjetje v času treh let? Če znate odgovoriti na prejšnja dva vprašanja, pa se vprašajte še ali vas bodo dnevne naloge, s katerimi se soočate v času treh let res pripeljale do tega, kar si želite?

Vizija je del dolgoročne poslovne strategije in podjetnik, ki je sposoben predvideti pot podjetja in “napovedati prihodnost”. To pa je zato tudi tista lastnost, ki vas bo naredila zares posebnega. Za stvaritev dobre vizije pa sta zelo pomembni tudi prejšnji dve lastnosti – sodelovanje in fleksibilnost, saj nam nihče drug ne bo boljše povedal, kakšna poslovna ideja bi bila lahko uspešna v prihodnosti – kaj je tisto, kar ljudem še vedno manjka, kljub neverjetni ponudbi na današnjem trgu.

  • Vztrajnost

Preveč dobrih idej se konča ravno zaradi pomanjkanja vztrajnosti… Pa ne samo idej! Prav vsak delovni proces je malo povezan tudi z vztrajnostjo. Lahko gre za delo na majhnih detajlih ali pa pri največjih projektih, kjer na začetku ne vidimo konca. Povprečno podjetje potrebuje 3-5 let, da se zares postavi na noge, najbolj revolucionarni projekti v zgodovini pa so bili plod dolgoletnega dela z veliko neuspelimi poskusi.

  • Motivacija

Pozitivno razmišljanje in želja po delu je skorajda glavni razlog, ki ga ima prav vsak uspešen podjetnik. Razlogov, zakaj vztrajate v svojem poslu, je lahko več. Pomembno pa je, da je to želja po neki spremembi, torej napredku na kateremkoli področju. Če si lahko vizualiziramo, kaj želimo spremeniti in vidimo, kako bomo s svojim delom prišli do tega, je to lahko odlična motivacija. V roki z motivacijo pa gre vztrajnost, kombinacija obojega pa nas bo zagotovo pripeljala do uspeha v poslu in na delovnem mestu.

  • Odločnost

Lastnost, ki je obvezna za vsakega vodjo. Naše odločitve morajo biti odločne, kar pa ne pomeni prestroge ali preveč direktno povedane, slučajno še na trd način. Govorimo o odločnosti za naše cilje, ki so lahko dolgoročni ali pa dnevni. Pomembno je biti fleksibilen in nato z dobrim in hitrim razmišljanjem sprejemati odločitve ter v skladu z njimi reagirati. Neodločnost lahko pomeni izgubo zaupanja zaposlenih, pogajalci na drugi strani mize pa bodo priložnost izkoristili v svojo prid. Skupaj s spretno retoriko lahko odločen podjetnik pomeni bistveno razliko v svoji ekipi, podjetju in na terenu.

  • Kreativnost

Pojem, ki je danes že del specifikacij vsakega zaposlitvenega oglasa. Kreativnost nima meja, saj lahko vpeljemo nove ideje in načine dela za vsako aktivnost v podjetju. To so lahko povsem običajna dela, ki jih sploh ne dojemamo kot kaj posebnega, predvsem pa nam kreativnost koristi pri oblikovanju izdelkov, storitev ter seveda v marketingu in prodaji. Z uporabo tehnologije je meja mogočega in nemogočega zabrisana, saj lahko optimiziramo prav vsak proces boljše, izkoristimo digitalni oglasni prostor in ustvarjamo vsebine, ki vas bodo naredile posebnega med konkurenco. Vse kar potrebujemo je kreativna miselnost, razmišljanje “izven okvirjev” (angl. “Out of the box”) – ta vas bo pripeljala do novih idej, za katere vam bo vaše podjetje hvaležno.

  • Tveganje

Mnogi podjetniki imajo prav vse zgoraj naštete lastnosti, a včasih zmanjka le millimeter do pravega uspeha. Razlog lahko tiči v pomanjkanju poguma za sprejem tveganj. Najprej seveda pomislimo na mlada podjetja, ki še nimajo resne finančne podpore, a vendar se s tveganji srečujejo prav vsa podjetja. Lahko gre za novo investicijo, zaupanje kadru na pomembni funkciji, nov način prodaje ali pa nov izdelek, za katerega nismo povsem prepričani, kako se bo prijel na trgu. Zato je tudi pomembna analiza tveganj in predvsem pogum pri sprejemu odločitve. Podjetništvo je zanimivo prav zaradi tega in naj vas strah ne ustavi pred naslednjo odlično idejo, s katero boste naredili vtis na trgu.

Najnovejši članki

2023-03-09T19:06:35+00:00
Go to Top